خانه / علوم انسانی / نحوی تقویت کردن سلامت روحی وراونی دانش آموزان با آموزش مهارت ها وروشهای زندگی دسته علوم انسانی

نحوی تقویت کردن سلامت روحی وراونی دانش آموزان با آموزش مهارت ها وروشهای زندگی دسته علوم انسانی

اقدام پژوهی چگونه می توان با آموزش مهارت هاو روشهای زندگی سلامت روحی و روانی دانش آموزان را تقویت نمود

دسته بندی: علوم انسانی

فرمت فایل: docx

تعداد صفحات: 67

حجم فایل: 48 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل:

اقدام پژوهی چگونه می توان با آموزش مهارت هاو روشهای زندگی سلامت روحی و روانی دانش آموزان را تقویت نمود

فهرست مطالب

چكیده. 3

مقدمه. 4

توصیف وضعیت موجود: 6

شواهد1. 8

تعاریف علمی متغیرهای پژوهش. 8

تعریف علمی «سلامت روان». 9

تعریف علمی «منبع كنترل». 12

ابزارهای اطلاعاتی. 14

ابزارهای اندازه گیری پژوهش. 14

1. پرسشنامه سلامت عمومی گلدبرگ (GHQ) 14

2. پرسشنامه منبع كنترل لونسون. 14

یافته های علمی. 15

ابعاد مهارتهای زندگی. 20

تعریف منبع كنترل. 20

مروری بر ادبیات و پیشینه پژوهش. 21

تعریف مهارتهای زندگی. 24

جمع بندی و نتیجه گیری از پیشینه پژوهش. 26

تجزیه وتحلیل وتفسیر داده ها. 27

بهداشت روانی و اهمیت پیشگیری اولیه در مدارس. 30

ضمائم. 46

پیوست شماره 2. 50

فهرست منابع. 54

چكیده

پژوهش حاضر مربوط به این است كه چگونه می توان با آموزش مهارت ها و روشهای زندگی سلامت روحی و روانی دانش آموزان را تقویت نمود. جامعه آماری تعداد 15 نفر از دانش آموزان دختر هنرستان حرفه ای حاج قاسم عاشوری است كه در سال تحصیلی 92-91 مشغول به تحصیل بودند. پرسشنامه مورد استفاده برای تعیین منبع كنترل درونی و بیرونی دانش آموزان پرسشنامه منبع كنترل (لونسون) و پرسشنامه مورد استفاده برای تعیین میزان سلامت روان پرسشنامه سلامت عمومی كلدبرگ بود كه ابتدا دو پرسشنامه قبل از اجرای كلاس مهارت های زندگی در اختیار دانش آموزان قرار گرفت و پس از بررسی نتایج این پرسشنامه ها به مدت 4 هفته در هر هفته 2 جلسه مجموعاً 8 جلسه در ماه برای دانش آموزان كلاس مهارت های زندگی برگزار گردید و پس از پایان كلاسها مجدداً آزمون سلامت عمومی كلدبرگ از دانش آموزان انجام گرفت. نتایج حاصل از بررسی های پس آزمون و پیش آزمون نشان دهنده تاثیر مثبت آموزش مهارت های زندگی بر تقویت سلامت روان دانش آموزان بود از نتایج پژوهش می توان در جهت تقویت سلامت روان دانش آموزان در سنین نوجوانی و جوانی در مدارس استفاده نمود و آن را در جامعه نهادینه نمود.

مطلب مفید دیگر:  مقاله بررسی مقیاس یا اندازه گیری دسته علوم انسانی

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

مطالب تصادفی


همچنین ببینید

تحقیق درمورد قانون از نظر اسلام دسته علوم اجتماعی

تحقیق درمورد قانون از نظر اسلام دسته بندی: علوم اجتماعی فرمت فایل: doc تعداد صفحات: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *