خانه / الکترونیک و مخابرات / پروژه عیب یابی الكتریكی دسته الکترونیک و مخابرات

پروژه عیب یابی الكتریكی دسته الکترونیک و مخابرات

دانلود مقاله عیب یابی الکتریکی و اموزش پی ای سی

دسته بندی الکترونیک و مخابرات
فرمت فایل doc
تعداد صفحات 28
حجم فایل 10 کیلو بایت

*مقاله عیب یابی الكتریكی*

 

یك كامپیوتر لپ تاب با برنامه نویسی pic ، ارتباطات وبرنامه های عملیاتی از ضروریات تجهیزات مدرن امروزی است ،مهندسان ، مدیران تولیدی، سرپرستان تعمیراتی ،تعمیركاران فنی، تكنسین های برق ،تكنسین های كارافزار، دستگاههای تعمیراتی، همگی نیازمند به داشتن pic دانش كامپیوتری، آموزش و مهارت در عیب یابی مسائل كامپیوتری می باشد.

آموزش PIC عموما دارای تاثیر ژرفی نخواهد داشت تا زمانی كه شخص مورد آموزش به درجه ای حقیی از مهارت درچندین زمینه رسیده باشد،دانش و مهارت در برق، عیب یابی و كاربری كامپیوتر(مدیریت كامپیوتر) پیش نیازمندهای ضروری برای همسان سازی موثر در آموزش PIC پایه است. نویسنده در یافته است كه دوره طولانی له یادسپاری وارد مطالعهشده از یك دوره حرفه ای كه در یك كالج دو ساله محلی( فوق دیپلم)گذرانده می شود، پرهزینه تر از یك دوره سریع و فشرده در یك كارخانه است.

دوره ایجاد شده توسط كارخانه ها ضرورتا همان مواردی كه در یك كالج دو ساله باشد را پوشش می دهد. تفاوتهای عمده د رمیزان ساعات تدریس و زمان كارگاه می باشد. دوره JC چهار ساعت كلاس هر هفته ای برای 15 هفته بود. سرساعت زمان كارگاه برای انجام كارهای عملی عینی بر روی مسائل ومواردی كه در ساعات اول مبهم به نظر می رسید بود زمانی اضافی در منزل بر روی مطالعه كارهای عملی وبرنامه ای نوشتاری سپری می شود همچننی JC شبانه زمان فوق العاده كارگاه برای PIC ها وكامپیوترها باز می بود.

بر خلاف آن دوره درون كارخانه ای 5تا8 ساعت در روز می باشد، فعالیت های كلاسی بسیار سریع و فشرده به منظور پوشش دادن مقادیری از موارد در برگرفته شده می باشد. مربی بسیار با معلومات و با تجربه بوده د رحین اینكه سعی داشتیم برنامه ها را به منظور بررسی چگونگی عملكرد آنها بر تجهیزات در میز كار آموزش قرار دهیم. مربی نیز مواد درسی دوره را پوشش می داد. در پایان هر روز ذهن های ما انباشته از اطلاعات بود و در پایان هفته همگی دوره را گذراندیم اما به یادآوری آنچه روز اول یاد گرفته بودیم بسیار سخت بود.

فنون پایه عیب یابی مسائل برای هر نوع موقعیت و حرفه ای به كار گرفته شده است.

شناخت واقعی از مسائل برای حل آنها ضروری می باشد بسیاری از اوقات یك عیب یاب بی تجربه در یك یا چندین علت از بروز مسائل دچار اشتباه خواد شد حل كردن دلایل به طور عمومی فقط مسائل را به تاریخ عقب تری به تعویق می اندازد. تا زمانی كه مسائل ممكن است به ابعاد وسیع رشد یابد.

یك مثال این است كه زمانی شخص سردردی را تجربه می كند و یك مسكن در معمولی مثل آسپرین استفاده می كند مساله اصلی ممكن است یكی از این مسائل باشد. چشم ها  نیاز به بررسی داشته باشند با تجویز یا عدم تجویز دارو، كشیدگی عضلات، استرس، تومور، گرفتگی رگهای خونی، یك زخم كهنه، همین مساله در دستگاه نیز اتفاق می افتد، یك فیوز در مدار می سوزد و شخص تعمیر كار فیوز جایگزین را بر می دارد وداخل نگه دارنده فیوز قرار می دهد خیلی چیزها هستند كه میتوانند سبب سوختن فیوز بر اساس پیچیدگی مدار آن گردند.

جریان برق بیش از حد سبب سوختن فیوز می گردد، جریان برق بیش از اندازه ممكن است دراشد: بارگیری بیش از حد بر روی سیم حامل، اتصال كوتاه بین سیم ها، سیم های اتصال به زمین (granded) مدار كوتاه در سیم حامل، بارالكتریكی اتصال به زمین تحلیل رفتن ولتاژ غیره باشد.اگر شخص تعمیر كار مشكل مدار قبلی را حل نكند برای جایگزینی فیوز و بازیابی ممكن است نتایج منفی به بار آید.

این مساله غیرعادی نیست كه در فرآیند گسترش تعدادی از مسائل جزیی وتداوم عملكرد تنزیل درجه توان عملیاتی را داشته باشیم. سپس یك مساله كوچك دیگر ایجاد می  شود و كل فرآیند با شكست روبرو می گردد. یافتن واصلاح آخرین مساله ضرورتا توان عملیاتی فرآیند را بازیابی نمی كند. فرآیند بازیابی بامدیریت مسائل جزیی تداوم می یابد اما مسائل جزیی ممكن است به فرآیند اجازه شروع مجدد از وقفه كامل ندهد.

مطلب مفید دیگر:  گزارش کارآموزی الکترونیک (شرکت بهین پژوهش) دسته الکترونیک و مخابرات

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

مطالب تصادفی


همچنین ببینید

آسیب شناسی در مورد مطالعه تحصیلی دسته روانشناسی و علوم تربیتی

آسیب شناسی در مورد مطالعه تحصیلی دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی فرمت فایل: doc …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *