خانه / کارآفرینی / پروژه کارآفرینی اتوماسیون حمل و نقل درون شهری (تاکسی تلفنی) دسته کارآفرینی

پروژه کارآفرینی اتوماسیون حمل و نقل درون شهری (تاکسی تلفنی) دسته کارآفرینی

پروژه کارآفرینی اتوماسیون حمل و نقل درون شهری (تاکسی تلفنی )در 15 صفحه ورد قابل ویرایش

دسته بندی: کارآفرینی

فرمت فایل: doc

تعداد صفحات: 15

حجم فایل: 19 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل:

پروژه کارآفرینی اتوماسیون حمل و نقل درون شهری (تاکسی تلفنی )در 15 صفحه ورد قابل ویرایش

فهرست مطالب

عنوان صفحه

1- شرح پروژه 3

2- نرم افزارهای مورد استفاده 7

3- طراحی فرم ها 8

4- امکانات 10

– بازیابی 10

– اعطای اشتراک 11

– گزارش گیری 11

– وضعیت مالی 11

– ورود به بانک 12

5- سخن آخر 15

شرح پروژه

تمامی اختراعات، اکتشافات و پیشرفت های بشر زمانی توجیه شده و مفید واقع می شوند که از آنها استفاده شود و به صورت کاربری دربیایند.

یکی از مهمترین و پرکاربردترین این اختراعات کامپیوتر است که به جرأت می توان آن را پدیده قرن نامید. پدیده ای که امروزه در تمامی زمینه ها برای خود جایی باز نموده است.

در اینجا نیازی به برشمردن فواید و کاربردهای کامپیوتر نمی باشد زیرا که امروزه برای همگان پدیده ای توجیه شده است و در کمترین زمان ممکن بصورت یکی از لوازم ضروری زندگی انسان در آمده است.

زندگی ماشینی ای که بدون کامپیوتر اگر متوقف نشود، حتماً مختل خواهد شد. بارزترین ویژگی کامپیوتر که امروزه انسانها را ناچار به استفاده گسترده از آن نموده است، انجام عملیات تکراری، حجیم و کسالت آور به دفعات و در زمانی بسیار کم است.

ایده انجام این پروژه نیز بر اساس همین تفکر شکل گرفته است یعنی انجام حجم زیادی از عملیات تکراری در زمانی کم. درست است که این طرح، طرح جدید و تازه ای نیست و در گذشته نیز اجرا شده است، اما به نظر من تمرین بسیار خوبی است برای آشنایی با روش ها، اصول و مراحل ایجاد یک پروژه و ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با مسائلی که در رابطه با هر پروژه وجود دارد.

اولین گام برای بررسی پروژه، آشنایی با محیط های کاری و مکانهایی است که از این نوع نرم افزارها استفاده می کنند. ارتباط نزدیک با این مکانها، باعث می شود که به طور دقیق و کامل بتوان سیستم را ارزیابی نمود و از نقائص و نیازهای سیستم با خبر شد تا با آگاهی کامل، سیستمی جدید و کارآمد، جایگزین سیستم های قبلی ناکارآمد شود. شاید نیاز به این نرم افزار در محیط های کوچک کاری و آژانس هایی که محدوده بسیار کوچکی را تحت پوشش دارند، احساس نشود و سیستم های قبلی به نظر مفیدترباشند. اما این سیستم های ناچیز، مدنظر این پروژه نیست. پروژه به طور قطع جوابگوی سیستم های بسیار بزرگتر و عظیم تر از این تفکر محدود است.

به عنوان مثال شبکه تاکسی 133 و یا 129 که محدوده فعالیتشان بسیار وسیع است و تمامی شهر را در بر می گیرد ، مد نظر ماست.

با ارزیابی و بررسی دقیق این دو شبکه، در جریان روند کار و سرویس دهی آنها از سالهای ابتدایی تأسیس تا کنون که چیزی قریب به پنج سال می باشد قرار گرفتم . یک سیر صعودی پیشرفت بسیار جالب توجه که پرداختن به آن خالی از لطف نیست. به عنوان مثال، شبکه تاکسی 133 را بررسی می کنیم که در هر روز با هجده اپراتور تلفنی و ده اپراتور بیسیم، 6000 مشترک را در سطح شهر، سرویس دهی می کند. در سالهای ابتدایی تأسیس شبکه روند کار به این صورت بود که اپراتور تلفن، پس از تماس مشتری، کلیه اطلاعات لازم را به صورت دستی در فرم هایی که مخصوص همین کار طراحی شده بود، ثبت می نمود. سپس فرم را به اتاق دیگری که مخصوص اپراتور بیسیم بود بصورت فیزیکی منتقل می کرد تا سرویس مربوطه اعزام شود و در انتها این فرمها همه در جایی نگهد اری می شدند و بصورت پرونده مشترکین در می آمدند. از همین توضیح مختصر می توان شاهد اتلاف حجم وسیعی از زمان و انرژی بود. انتقال فیزیکی فرمها از مکانی به مکان دیگر، ثبت دستی فرمها که معمولاً عاری از اشتباه نیست، نگهداری از حجم روز افزون پرونده ها، همه و همه مسائلی بود که این شبکه را به سمت استفاده از فن آوری سوق داد.

مطلب مفید دیگر:  نقش فناوری اطلاعات در مدیریت بحران‎ دسته کارآفرینی

امروزه پس از تماس هر مشتری، اپراتور تلفن اطلاعات را در نرم افزار مربوطه در فرمهای مخصوص، ثبت پایگاه داده می کند و این فرم ها از طریق سرور شبکه به اپراتور بیسیم ارسال می شود و عمل سرویس دهی در زمان قابل قبولی انجام می گیرد و دیگر نگرانی از بابت پرونده ها و نگهداری از آنها وجود ندارد. سرور شبکه مکانی بسیار امن برای حفظ و نگهداری از آنهاست.

با شرایط امروزه و حجم وسیع سرویس دهی ، می توان وضعیت این شبکه را بدون استفاده از کامپیوتر تصور نمود. در هر روز اپراتورها می بایست 6000 مرتبه، 6000 فرم را در چندین طبقه ساختمان بالا و پایین ببرند که نتیجه آن افزایش قابل توجه و توجیه شدنی زمان سرویس دهی، هدر دادن نیروی انسانی و اتلاف وقت و انرژی است. وضعیت تأسف باری که بدون استفاده از کامپیوتر ، نرم افزار و شبکه از آن گریزی نیست.

پس از ایجاد انگیزه برای انتخاب این پروژه، بررسی دقیق سیستم را آغاز نمودم. شناسایی نیازهای سیستم و اپراتورها، کمبودها و کاستی ها و شناسایی انتظارات کاربران از سیستم به عنوان سیستمی قابل اعتماد و دقیق ، اولین مرحله انجام کار بود.

« امکانات »

امکانات موجود در سیستم بصورت واضح روی فرم مشخص است که به طور مختصر به توضیح هر دکمه پرداخته می شود :

بازیابی : با فشردن این دکمه فرمی به صورت شکل (2) باز می شود که امکان جستجو را بر پایه سه ملاک 1) کد راننده 2) نام خانوادگی 3) شماره تلفن بدست می دهد. این کار به مشترکان امکان پیگیری سرنوشت سرویس های اعزام شده را می دهد یعنی مشترک متوجه می شود که کدام سرویس به کدام آدرس و چه زمانی ارسال شده است.

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

مطالب تصادفی


همچنین ببینید

مقاله بررسی تاثیر برند داخلی بر رضایت مشتری دسته علوم انسانی

در اواخر قرن بیستم و با افزایش رقابت و ورود تکنولوژی های برتر خصوصا در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *